Friday, May 27, 2011

mAnO nOk caRi piTih ni wEii -..-

duniaa duniaa
kalau fikir-fikir, memang banyak masalah dunia
masalah dengan orangnye,
masalah dengan hartanye,
masalah dengan hatinye,
semuanyaa ade masalah. memang takbley lari dah
nyorok la blakang PINTU ke ape ke,
takkan selesaikan masalah laah..

sekarang aku juga punya masalah -__-
MASALAH KEWANGAN ,



aaaaaaaa.. smua orang pon rase laah,
melainkan orang2 yg kayooo gilooo la kann
yelah,
duit bukanlah segala-galanya,
tapi segala-galanya memerlukan duit. -.-



makin lame, aku makin berfikiran orang dewase lah. hihihi
yelah dulu budak-budak, nak itu dapat, nak ini dapat
kalo x dapat majok, nangis hentak2 kaki bagai. Onion Emoticons

tapi sekarang dah lain. sejak belajar jauh dari mak ayah,
dapat duit elaun, baru aku paham erti duit yg sbenar
hahahaha ayat aku kan . macam baru tahu duit tu ape. =='

yelaaah. ade duit elaun sendiri, seminggu nk cecah Rm 50
padahal dah cecah pon sbenanye, then bile habis, kene korek ATM
mase nak korek tu baru rase sayanggnyee duit aku.
duit aku? huuu ye.
pekare ni mengingatkan aku pd mak ayah aku



dorang dah habis banyak duit utk besarkan aku,
ni dah besar pon makin banyak gune duit,
hutang pon bukan satu, tapi 3, 4.
bukan singgit due, tapi ribu-ribu.
bukan sikitt, banyak tu bebb =,=



kesian pulak dengan mak ayah aku,
sampai bergenang air mate ayah aku pikir pasal duit
perghhh serious aku tacinkk
aku paham situasi ayah aku tuh, yelah ketua keluarga
SEKARANG. DENGAN TEKAD DAN AZAM YG BARU, Onion Emoticons

 aku nak jimat duit. perkare yg tak penting, tak payah beli,
 ade blouse lawa kat mall, istighfarrr cepat cepat >.<
 nampak maggie kat tunas manje, pk maggie ta elok utk kesihatan!
 berenti beli shawl. sbb kat rumah dah ade brape helai. pakai je lah!
 jangan nak kuar banda setiap minggu la kan kalau kat pj tuh
 kalau bosan sangat pegi je cuci mate kat jaya one!
 pegi pasa malam jgn duk pilih dua tiga sajian! tu pon jgn kerap g pasa mlm okeh!
 ade owg pomot tu pomot ni. jangan cepat pecaye sangat la nadia! T.T
 bile haus bli air mineral jelah. botol besa tuh. takyah ngade2 bli air manis2
✿ menabunggg at least 20 sen sehari! hahaha


haaah. sape yg bace ni, bila nampak aku langgar pantang, tolongla tego ye. beselah aku ni cepat cair. punye la berazam tapi lame2 tak ikot. Ooohh pastikan itu tidak berlaku ye kamu kamu.


hah korang pon, blaja la jimat duit. supaye tak sengkek di kemudian hari. heee





berjimat, tak bermakna kedekot! ikot keadaan lah pulak yerk. huu


sekian laporan terkini.




****

6 comments:

theaifamisha said...

hah! nak jimat jugak.. same2 lah kite tego ye kalau ade yg langgar pantang ! haha

Anonymous said...

ehhh..takyah gi pasa mlm...masak je kat umah..kan g jimat....huahua..:P

munirah said...

haha nak jugak ! benda benda ni sng je taw kalo pikir :D tapi nak wat tuh serius perlukan effort yang besar :D haha

n.a.d.i.a said...

aisha: haha mesti! kene alert~

jan: maksod aku pasa malam kat pj tu =='

mun: yeah benar kata-katamu! chaiyoookkk2!

.

Hidayah Sazali said...

ekekek, go nadiaaa! you can do it! hihihi

n.a.d.i.a said...

dayaaahhh : wow aku bersemngat nihh. ahaakkkk3!
^_____^''