Monday, May 30, 2011

3d oriGAMI

assalamualaikumm
ri ni nak kongsi lagi ape keje ku di waktu cuti yg sangat pendek nih
perghh mommy, ta puas cutiii Onion Icon.

okay! aku telahpon belajar membuat,
3D ORIGAMI !
mesti mau excited laa, sebab ta penah buatt -.-

sbenarnya aku ta penah terpikir nak buat..
tapi ilham itu datang setelah aku pergi rumah jiran aku
die dah banyak koleksi origami 3D ni.
baaaapppaaaakk laawaaa die buat! 
ha kat bawah ni ha :


die cakap blajar dari youtube je, hoho
aku ape lagi, balik teros search .
then ade macam2 origami sampai pening aku nk wat yg mane
so aku pilih yg senang dlu :)

3D ORIGAMI BUNGA

nampak cam senang, rupenye ade jugak la 
rase nak muntah mase buat. Onion Emoticon
ni hasil pertama plajaran 1 dari youtube :D


then aku pon teringin buat swan cam jiran aku buat,
tapi aku cari yg lagi simple..
yelah, aku pon baru beginner
budak baru belajar :)
mulalah dari bawah kann ^.^

3D ORIGAMI SWAN

bahan2 die agak banyak. 
nak sediakan "bahan mentah" pon lame.


dari ketas kat atas, jadikan segitiga cam kat bawah
sebanyak 205 pieces MSN Onion Icons. ambik kau! 
proses yg lame ni membuatkan aku sanggup sambung kat kedai makan
-__________-
biarlah ape orang nak cakap. hahaha Onion Icons



then lepas cukup 205 pieces, cantumkan 3 pieces together
sebanyak 22 groups. =='


then groups tersebut, cantumkan antare 1 sama lain,
sehingga lah terbentuk TAPAK.
pergh baru tapakkk. 
takpe2. usaha mesti diteroskan! Onion Icons


dari situ kita jadikan dada, kepak and ekor swan tersebut



seterusnye, gune 12 pieces utk membentuk bahagian kepala,
and cantumkan skali .

siappppp! MSN Onion Icons




swan ni akan lebih menarik jika gune banyak kaler yg macam jiran aku buat tu. maybe next time aku buat lagi. hehehehe MSN Onion Emoticon

ni saje projek ku. rase cam nak buat duit je.
ekekeke. tapi blur.. hmm Onion Icons


takpelah! tu je!
i'm done.
thanks for reading.

Onion Emoticons

****


7 comments:

Syahida _Masri said...

Comeyyy gila swan kau buat !! :D . hehehee. aku nak try gak laa :))

Anonymous said...

kauuuu...siyess gilerrr...
x pekdah aku nak wat..
kau ley la..huuu~~

n.a.d.i.a said...

syaaa : diperrrsilekaannn ^,^

jannn : tu la mu, aku sumbakk. sanggup wat apaa sajaaa. HAHA :P

.

Unknown said...

Lawalah,Dia.. Gud gud idea!!hehe. Truskan brkarya.. heeee.. u're d best laa!!heee..;)

n.a.d.i.a said...

ahaaaakks NA,
thankssssssss to youuu
muah muah <3 ^.^

.

sayemice said...

canteq la...nak sekor..:)) dulu selalu buat mende ni...pastu disebabkan sifat KURANG RAJIN yang bersemadi dalam chromosomes aku, aku pon meninggalkan perkare ini...hahaha :))

warna said...

nice..^_^
http://warnawarniituindah.blogspot.com/